Tapahtumia ja kuvia toiminnasta

19.8.2022 Ilmainen perhetapahtuma Monitoimihallilla yhteistyössä Seurakunnan kanssa. Esiintyjänä Taikuri Jyrki Leppälä. Perheille toimintarata.

4.2.2020"Kenkämarkkinat"  Miitissä. Sievin kenkiä lahjoitettiin lapsiperheille tarpeen mukaan.

29.1.2019 Vääräjokisalissa luennoi Jari Sinkkonen aiheesta: Mitä lapsi tarvitsee hyvään kasvuun.

Martat vierailivat Miitissä 18.9.2018

Martat Paula Ahola ja Seija Kyrölä vierailivat Miitissä. Martoilta saimme tietoa perheen arkiruuan valmistamisesta ym ruokatietoutta.

21.3.2017 Seurakuntakodilla esiteltiin Pro Gradu-tutkielma, jonka tutkimuskohteena oli Sievin perhepalvelukeskus. Palveluviidakosta äitilähtöiseen auttamiseen; Alisa Lepistö. Lapin Yliopisto.

Iloinen kesäpäivä -lastentapahtuma järjestettiin yhdessä MLL:n kanssa 14.6.2016 Liikunnallista Naperokerhoa pienille lapsille pidettiin talkoovoimin kesällä 2016.

3.3.2016 jäjestettiin Seurakuntakodilla yleisöluento aiheesta: Lapsi aikuinen vanhempi, vuorovaikutus perheessä. Luennon piti Pertti Kälkäjä Oulusta.

Syksystä 2015 kesään 2016 toteutettiin Rieska-Leaderin tukemana Vanhempana vahvemmaksi –hanke. Hankkeessa järjestettiin vanhempien ohjattuja teemallisia keskusteluryhmiä sekä iltaperhekerhoa.

Kesäksi 2015 anottiin Keskipohjanmaan kulttuurirahastolta varoja järjestää lasten taidekerhoja. Samalla työllistettiin kaksi nuorta kesätöihin.

Perhemiitin pikkujoulua vietimme 16.12.2104. Tarjolla oli riisipuuroa ja soppaa, sekä jouluista hyytelökakkua. Joulupukkikin kävi tuoden lapsille pienet yllätyspussit.

28.1.2014 osallistuimme Sievin joulunavauksen yhteydessä olleisiin joulumyyjäisiin. Myytävänä oli valmistamiamme leivonnaisia sekä joulukoriarpoja.

20.11.2014 järjestettiin seurakuntakodilla keskustelutilaisuus ILO VANHEMMUUDEN VOIMAVARANA, jossa vetäjänä toimi psykologi Päivi Jokitalo. Seurakunnan tervehdyksen tilaisuuteen toi Tapani Kirsilä. Tarmo Leppälä ja Eija Uunila kertoivat yhdistyksen kuulumisia.

15.11.2014 Sievin Sievät Martat järjesti pop up kahvilan Miitin tiloissa. Kahvilasta saatu tuotto lahjoitettiin Perhepalvelukeskukselle.

Sievin lukion ja Jussinpekan koulun oppilaat lahjoittivat osan syksyllä 2014 olleen taksvärkkikeräyksen tuotosta Sievin Perhepalvelukeskukselle.

Lokakuussa 2014 osallistuimme MLL.n lastentarvikekirppikselle omalla myyntipöydällä jossa myytiin lahjoituksena saatua tavaraa.

Syyskuussa 2014 aloiteltiin puistotreffejä miitin pihassa. Paikalla oli aiasta innostuneita äitejä lapsineen, neuvolan perhepalveluohjaaja Susanna sekä MLL toimijoita. Syksyiset ilmat kuitenkin alkoivat pian kylmetä ja puistotreffit voitaisiin aloittaa jälleen keväällä ilmojen lämmetessä.

Kesän 2014 Muttimarkkinoilla Sievin Perhepalvelukeskus ry.llä oli myynnissä leikkimökkiarpoja joiden tuotosta saatiin varoja yhdistyksen toimintaan.

Toukokuussa 2014 yhdistys osallistui Kapua-messuille omalla messuosastollaan. Hallituksen jäsenet kertoivat yhdistyksen toiminnasta ja keräsivät varoja myymällä leivonnaisia ja pika-arpoja.

Nuorten järjestmä Lapsen silmin jouluun -joulukonsertti Sievin kirkossa 20.12.2013. Konsertin ohjelmatuotto lahjoitettiin Sievin Perhepalvelukeskukselle.

Sievin Perhepalvelukeskus ry järjesti 20.11.2013 seminaarin Sievin seurakuntakodilla aiheesta Paikallisyhteisöjen tuki lapsiperheiden arjen sujuvuudelle. Aiheesta alusti sieviläissyntyinen professori Aila-Leena Matthies. Kunnanjohtaja Markku Koski avasi seminaarin. Tarmo Leppälä ja Piia Hyvönen esittelivät Perhepalvelukeskuksen toimintaa. Seminaariin osallistui viitisenkymmentä kuulijaa ja aihe synnytti vilkkaan keskustelun. Keskustelun aiheet kirjattiin ylös ja niiden pohjalta on määrä suunnitella ja kehittää Perhepalvelukeskuksen toimintaa.

Kenkämarkkinat